Príliš studený asfalt môže príliš rýchlo stvrdnúť, čo znemožňuje jeho správne zhutnenie, a problémy s tepelnou segregáciou môžu poukazovať na budúce predčasné poruchy. Monitorovanie týchto faktorov v reálnom čase pomáha členom tímu asfaltérskeho projektu upraviť zmesi, dodávky, rýchlosť asfaltovania a ďalšie faktory, ktoré prispievajú k dlhšej životnosti položenej vozovky.
TH-M1 môže poskytnúť ministerstvám dopravy informácie, ktoré potrebujú na osvedčenie, že proces kladenia dlažby a hotový asfalt budú spĺňať kritériá potrebné na schválenie dokončeného projektu. A nielen to, spätná väzba termokamery v reálnom čase pomôže dodávateľom maximalizovať ziskovosť využitím stimulov a vyhnúť sa pokutám stanoveným ministerstvami dopravy.
Thermal Mapper je integrovaný so systémom Pavelink. Pavelink Web umožňuje prístup k údajom TH-M1.